Har du spørgsmål?

Så vil vi gøre vores bedste for at besvare dem nedenfor.

Tjek også vores How-to guides længere nede.

Basis

Clever Cost er en online software platform som bruger data fra dine fakturaer til et dynamisk overblik over alle dine forretningsudgifter.

Vi opdaterer dine profit margener hver eneste gang prisen ændrer sig. Yderligere, så kan du med Clever Cost lære meget mere om priser hos dine leverandører, hvor meget take away tager af dine profit, samt klargøre momsregnskab, og meget andet.

Dine fakturaer sætter os istand til at præsentere dine data på en måde, så du kan få gavnlige indsigter til at optimere din restaurants indtjening, og dermed optimere imod et bedre overskud. 

Hvis du er ansvarlig for økonomien i din restaurant eller lignende forretning, så er Clever Cost helt klart et godt bud på hvordan du kan optimere din restaurants økonomi ved at optimere dine udgifter. 

Brugen af Clever Cost er lige til.

Du skal bare uploade dine fakturaer til din konto og så får du adgang til et dynamisk overblik over dine udgifter. På den måde kan du forbedre dit overskud og undgå skjulte udgifter. 

Her er en liste over de ting, som du kan få nyttige indsigter i:

Oversigt over dine udgifter

  • Optimer dine køb og undgå skjulte udgifter

Leverandører

  • Hold øje med prisudsving og undgå unødvendige prisstigninger
  • Automatisk opdaterede profit margener, hvis dine kostpriser ændrer sig

Produkter

  • Beregning af alle omkostninger relateret til hvert produkt

Produkttyper

  • Muligheden for at sortere efter produktkategori
  • Lær, hvor meget du bruger på hver produktkategori

Moms

  • Automatisk beregnet købsmoms
  • Mulighed for at indtaste salgsmoms

Nej, vores pris er helt fast.

Dit abonnement giver dig 40 fakturaer pr. måned. Det er ifølge vores erfaring nok til at dække 90% af vores kunders behov.

Skulle du have brug for at uploade flere fakturaer, så koster hver ekstra faktura kun 2,- kr. 

Vi definerer en faktura som værende maksimalt 5 sider.

Clever Cost understøtter Mastercard, Visa og American Express.

Vi accepterer følgende dokument typer:

  • Fakturaer
  • Kvitteringer
  • Kreditnota

Vi modtager dokumenter i følgende formater:

  • PDF
  • JPG/JPEG
  • PNG

Vi udtrækker data på et per-produkt niveau som de eneste på markedet.

Dette gør os i stand til at præsentere dataene fra dine fakturaer på en ny og mere effektiv måde.

Vores erfaringer siger at jo mere tid du bruger på Clever Cost, jo mere udbytte får du.

Men, tag os ikke på ordet. Prøv selv 30 dage gratis og se om det er noget for dig.

Læs mere om hvem vi er og hvad vi vil på vores side om Clever Cost.

Brug

Clever Cost understøttes på alle enheder, hvor det er muligt at bruge en moderne browser og bruger et responsivt layout til at præsentere data.

Data og små skærmstørrelser er dog sjældent et godt match, så vi anbefaler at bruge en større skærm for at opnå den bedste effektivitet og oplevelse.

Snart.

Vi er igang med at udvikle en app, som skal maksimere brugsoplevelsen til smartphones og tablets. Denne app vil indeholde den samme funktionalitet som i desktop versionen.

Når appen er færdig, vil den kunne hentes på Google Play og Apple App Store. 

Vi annoncerer når den er klar til udgivelse.

Vi tilbyder vores helt egen Bilagsscanner, som findes til Android og iOS. Dette gør det muligt at sende billeder af dine fakturaer direkte til din Clever Cost konto.

Husk at behandlingstiden er op til 48 timer.

Se i vores videoguide hvordan man gør:

Ja!

Hos Clever Cost vil vi gerne gøre det så nemt som muligt, at få fakturaer ind på din konto.

Derfor tilbyder vi automatisk upload.

Send dine leverandør oplysninger til os, så får vi dem til at sende en kopi af dine fakturaer til din unikke Clever Cost email, så den havner i vores system, samtidig med at du modtager fakturaen.

På den måde sparer du tid og er mere effektiv. Og dine data er altid opdaterede. 

Tillad op til 48 timers behandlingstid fra du sender os fakturaen, til den dukker op i systemet.

Hvis du planlægger at sende os en større mængde fakturaer, så giv os venligst besked, så vi kan forberede modtagelsen.

Clever Cost understøtter på nuværende integration med E-conomic via et token i dine kontoindstillinger.

Vi fremsender dine fakturaer indeholdende udgifter, moms osv. til E-conomic og gemmer det som en kladde, som skal godkendes på E-conomics platform. På den måde har du fuld kontrol over din bogføring i forhold til Clever Cost.

Vi arbejder på yderligere integrationer.

Se her hvordan du integrerer E-conomic med Clever Cost:

Helt sikkert!

Vi tilbyder onboarding til nye kunder.

Læs mere om vores onboarding pakker.

Funktionalitet

Når du har oprettet alle dine produkter og salgsvarer, vil vi vise dine profitmarginer, der opdateres automatisk.

Vi vil beregne din købsmoms fra de fakturaer, du sender os.

Vi tilbyder også muligheden for at indtaste dit salgsmoms. Det giver dig et komplet overblik over dine momsangivelser.

Jo flere fakturaer du uploader, jo mere nøjagtige vil dine moms beregninger være.

Vi vil gemme dine fakturaer i vores digitale opbevaringsarkiv, som også overholder de kommende ændringer til dansk bogføringslov i 2024.

Helt bestemt.

Vi præsenterer dig for et dynamisk overblik over alle dine udgifter - kategoriseret. Med dette kan du holde øje med prisudviklingen.

Vores indbyggede kalender bruger dataene fra dine fakturaer til at lave kalenderaftaler, som du kan bruge til at holde øje med forfaldsdatoer.

Et tryk på en knap fortæller dig nøjagtigt hvor meget en take away service vil tage af din profit ved den pågældende ret. Der er enkelte foruddefinerede med mulighed for at indtaste egne.

Se i videoen hvordan du gør:

Du kan registrere madspild på hvert eneste af dine produkter.

Når du tilføjer en madspilds-procent til et produkt, bliver alle enheder for dette produkt automatisk opdateret. 

Vi bruger madspilds-procenten til at udregne mere præcise profit margener på dine salgsvarer.

Sikkerhed

Vi sørger for, at dine data aldrig går tabt.

De data, vi indhenter fra dine fakturaer, er lagret i skyen. Derudover bruger vi en fjernbackup i tilfælde af tekniske komplikationer. På den måde vil dine data altid være opbevaret sikkert.

Absolut sikkert.

Vi krypterer forbindelsen mellem din browser og vores system, så der ikke er nogen der kan opsnappe informationer den vej igennem.

How-to guides

Tag et kig på vores how-to guides og lær hvordan du bruger Clever Cost.

Når du uploader dine fakturaer, kan det gøres på tre måder:

Tryk på ‘upload’ knappen øverst i venstre side, på din personlige side. Vælg de fakturaer der skal uploades og tryk OK.

 

 

Videresend dine fakturaer til din unikke Clever Cost mailadresse, eks. [email protected]. Du videresender alle dine fakturaer i PDF til din unikke mailadresse, så kommer de automatisk ind på din bruger. 

Download vores Clever Cost app til din smartphone fra enten Apple Store eller Google Play. Ta’ billeder af dine fakturaer og kvitteringer, og tryk derefter 'upload'.

 

 

 

 

 

 

Vær opmærksom på, at der kan gå op til 48 timer, før alle dine fakturaer er uploadet til systemet.

Se i vores video guide hvordan du gør eller følg guiden nedenfor:

 

 

 

 

 

 

 

 

I menuen Salgsvarer, trykker du på knap "Opret salgsvare". Her får du muligheden for at oprette en eller flere salgsvarer. 

Når du opretter en salgsvare skal du bruge varens navn og dets pris inkl. moms. Vi udregner automatisk prisen uden moms.

Derefter tilføjer du produkter til din vare samt mængden af hvert produkt, du bruger til varen.

Under salgsvarer kan du se alle dine salgsvarer.

Her kan du for hver enkelt salgsvare se, prisen for salgsvaren med og uden moms, omkostningerne for den enkelte vare, samt profitten og hvor stor overskudsgrad den giver.

Her er det også muligt at tilføje take away-services, hvor du vil få et overblik over din profit og overskudsgraden af din salgsvare, hvis du benytter take away-services.

Ud fra dine fakturaer skaber vi et overblik over dine leverandører.

Du vil kunne finde alle dine leverandører samt få et overblik over, hvem du bestiller flest produkter hos. Derudover får du også et overblik over dine leverandører for den enkelte måned, så du altid ved hvornår, du har modtaget dine produkter.

Er der fejl i dine produktdata, kan du under det enkelte produkt ændre produktindholdet samt indholdsenheden.

Indholdsenheden kan ændres fra styk til gram, kilogram eller lignende. Derudover kan navnet på produktet også ændres.

 

Får du det samme produkt, men fra forskellige lande og til forskellige priser i forhold til sæsonen, så har du mulighed for at sammenkæde disse produkter til et samlet produkt.

Dette gør du ved at markere produkterne, og trykke på "Sammenlæg produkter". 

 

 

 

 

 

Se vores videoguide om hvordan du sammenkæder produkter:

Ud fra dine fakturaer har vi beregnet den samlede købsmoms.

For at udregne din totale moms for én enkelt måned, kvartal eller år, indgiver du din salgsmoms for den enkelte måned, kvartal eller år. Herefter får du det samlede overblik af din totale momsopgørelse.

Yderligere spørgsmål?

Besøg vores Support-side eller skriv til os igennem Kontakformularen

Lær mere om Clever Cost

Få de seneste opdateringer om Clever Cost og nye funktioner. 

Tilmeld dig vores nyhedsbrev:

Kontaktinformation

Clever Tech Group ApS
Vestergade 39 A, 1
5000 Odense C
CVR: 40791132

Følg os på
Scan dine fakturaer med vores app
Download_on_the_App_Store_Badge_US-UK_RGB_blk_4SVG_092917

This site is protected by reCAPTCHA. Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

© 

2022 – 2024

 Clever Cost. All rights reserved.

Calculate your take-away costs

Play Video

Creation of product types

Play Video

Create your sale items

Play Video

Link your duplicate products

Play Video

Integrate with E-conomic

Play Video

Using the Invoice scanner

Play Video